
دماغ گنده ها بخوانند
بینی تان را دوست بدارید و به بزرگی آن افتخار کنید چون بزرگ بودن آن مزیت ها و ویژگی های خاص خود را دارد.
من همیشه فکر میکردم بینیام مانند یک ماژیک هایلایت از صورتم بیرون زده… «من به اندازهی کافی زیبا نیستم!»
اگر از کسی خوشم میآمد، سریع سعی میکردم برگردم تا او بینی مرا نبیند. من وقتم را ساعت ها جلوی آینه میگذراندم و سعی میکردم تا کاری کنم که بینیام «طبیعی تر» بنظر برسد. من از متنفر بودن از بینیام دست نمیکشیدم تا این که وارد دانشگاه شدم و آن جا آرام آرام مبارزهی سخت پذیرش خودم، شروع شد.

در نهایت متوجه شدم من یک تصویر نا واضح از خودم دارم: هنگامی که به آینه نگاه میکردم، تنها روی بینی بزرگم تمرکز داشتم. اما وقتی دیگران به من نگاه میکنند، همهی صورتم را میبینند، چشم های قهوهای رنگم، لبخند پهن و زیبایم، و مو های وحشی و رهایم. و بیشتر از همه، آن ها اعتماد بنفسم، احساساتم، و هوشم را میبینند.
در واقع، من متوجه شدم که همه چیز در فکر من بود. من فکر میکردم که بینیام صورتم را اذیت میکند و زیباییام را تحت الشعاع قرار میدهد. اما در واقع بینیام برای این به روی صورتم آمده بود که زیباییم را افزایش دهد.
در حومهی مرفه نشین نیویورک، جایی که سال های شکل گیری من گذشت، بسیاری از دختران عمل بینی انجام دادند. برای جسیکا و جنیفر اتفاق غیر معمولی نبود که ماه ژوئن با یک بینی بلند و قوزدار از پیش ما بروند و بعد از تعطیلات تابستانی، با یک بینی کوچک و صاف بازگردند. آن ها البته به لطف پدر و مادرشان انتخاب کردند که عضو بویایی خود را باریک کنند تا بیشتر مورد قبول عامه قرار گیرد. فشار داشتن یک بینی کوچک از همان جایی میآید، که فشار لاغر بودن نشأت گرفته. این یک محدودیت برای ایده آل های زیبایی است.
همهی ما میدانیم که رسانهها و جهان مد و فشن، برای عرضهی انواع بدن با مشکل مواجه اند. خب؛ همین را میتوانیم برای بینیها هم بگوییم. به نظر میرسد جامعهی ما بینیهای باریک، کوچک و سربالا را به عنوان بینی های جذاب قبول دارد. بسیاری از مدلها و بازیگران، بینی هایی دارند که در همین گروه جای میگیرد، و اگر نه آن ها بینی هایشان را باریک تر، کوچکتر و صافتر میکنند.

هر کس حق دارد تغییراتی در ظاهر خود ایجاد کند تا باعث شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشد. من از حق انتخاب شخصی دفاع میکنم. اما از بینی های بزرگ هم حمایت میکنم. بینیها نباید خاموش و آرام باشند و تنها نقش یک مکمل برای دیگر ویژگی های صورت را بازی کنند! بینی اولین چیزی است که مطرح میشود و اولین چیزی است که مردم متوجهش میشوند.
یک بینی بزرگ، اشرافی، جذاب، زیبا، قابل توجه، به یاد ماندنی، جالب، و منحصر به فرد است. اگر قبول ندارید، ما برای شما هشت دلیل آوردهایم تا به بینی بزرگ خود عشق بورزید.
-بینی های بزرگ جالب ترند
«بزرگ» کلمهای مبهم و غیر معمول برای توصیف کردن چیزی با انواع گوناگون، مثل بینی است. من بیشتر ترجیح میدهم هنگام صحبت کردن راجع به مسئلهی مهم بینی، از کلمات توصیفی مانند کلاسیک، پهناور، عقابی، باریک، نوک تیز، کج، و رومی استفاده کنم. متوجه نکته شدید؟ من ترجیح میدهم بجای این که بگویم یک بینی بزرگ دارم، بگویم یک بینی رومی دارم. من همینم! این جذابتر و دلنشینتر بنظر میرسد؛ هدف هم همین است. زیبایی قراردادی، اغراق شده است. هر کسی میتواند با مقدار کمی مهندسی، زیبا بنظر برسد. دلپذیر بودن، بسیار بیشتر از صورتی کردن موهایتان یا داشتن پیرسینگ بینی است. دلپذیر بودن در ژن است. یک زیبایی دلپذیر، از شلوغی به دور است.
-کسانی که بینی بزرگ دارند، دلپسندند
من ادعا نمیکنم بینی بزرگ جذاب است، بلکه تمام وجود فرد، دلنشین است. شاید جملهی «آن به شما شخصیت میدهد» از همین جا میآید. اگر شما یک بینی بزرگ دارید، احتمالا این جمله را بارها در موقعیت های مختلف از اطرافیان خیرخواه و مهربانتان شنیدهاید که تصور میکردند مشغول تعریف از شما هستند. اما برای شخصیتهای کارتونی دماغ گنده هم میتوان همین جمله را به کار برد! این جمله هیچ بار معنایی خاص و ماندگاری ندارد.

از طرف دیگر، رشد کردن و بزرگ شدن با یک دماغ بزرگ و داشتن یک احساس بد نسبت به ظاهرتان، ممکن است شما را مجبور کند شخصیت خود را توسعه دهید و آن را برجسته نشان دهید.
بنابراین، دماغتان به شما شخصیت نمیدهد، بلکه شخصیت شما را میسازد. میدانم! خیلی سخت است که بابت یکی از اعضای صورتتان به شما لقبی بدهند، مثل القاب دوران کودکی مانند دندان خرگوشی، صورت کک مکی و دماغ هویجی. (بله! من همهی آن ها را شنیدهام!) اما این القاب را به چالش بکشید. من هیچوقت با یک خانم به تمام معنا با یک بینی بزرگ ملاقات نکردهام… زیرا همیشه شخصیت فوق العادهشان بیشتر از بزرگی بینیشان به چشم میآید.
-یک بینی بزرگ باعث میشود شما جذابتر بنظر بیایید
زیرا با بینی خود کنار آمدهاید. همه ما افراد بزرگسال هستیم. مگر نه؟ ممکن است همه ما در سال های نوجوانی، تفکرات خنده داری دربارهی واقعیت زیبایی درون داشتیم. اما بعد از دوران بلوغ همهی ما فهمیدیم که زیبایی درون واقعیست. تمام زیبایی، این است که شما چه احساسی به خودتان دارید، که این احساس در رفتاری که با خودتان دارید منعکس میشود. همین و بس!
برای داشتن شخصیت فوق العاده، ظاهر، همیشه در درجهی دوم اهمیت قرار دارد. با اعتماد بنفس، من توانستم یک سوختگی درجهی سه را خوب نشان بدهم! برای شخصی که با استانداردهای زیبایی مطابق است، راحت است که احساس جذابیت بکند، اما وقتی شما با ایدهآل های زیبایی متناسب نباشید، واقعا باید برای داشتن احساس خوب تلاش کنید. اگر شما با وجود بینی بزرگتان احساس زیبایی کنید، اطرافیان نیز باور خواهند که شما بسیار زیبایید. داشتن یک بینی بزرگ، به من این فرصت را داد که مثل یک ببر سفید یا یک ماهی گرمسیری، منحصر به فرد باشم!

-بینی های بزرگ جهانیاند
لازم نیست خیلی دورتر از خاورمیانه را نگاه کنیم تا به چشم انداز وسیع تری از زیبایی دست بیابیم. خانم ها در سراسر اروپا، هند، آفریقا و آمریکا با افتخار در حال خودنمایی با بینی های نه چندان کوچکشان هستند. در بسیاری از فرهنگها، بینی بزرگ، نشانهای از هوش و یا رفاه است و مردم هرگز به بزرگی بینی آن ها اشاره منفی نمیکنند. اگر در ژاپن کسی به شما بگوید که بینیتان بزرگ است، در حقیقت قصد تعریف کردن از شما را دارد.
-بینی بزرگ نشانه یک میراث با افتخار است
من هرگز به انجام عمل جراحی بینی فکر نکردم و برای این، باید از مادرم تشکر کنم. من بینی او را به ارث بردهام. و مادرم، حتی اگر خودش متوجه نشود، بسیار زیباست. من میخواستم وقتی بزرگ شدم شبیه او شوم. پدرم، و مادرش هم بینی های زیبایی داشتند. بینی مادربزرگم در نوک، مانند یک پرندهی منحنی داشت! وقتی لبخند میزد، کل صورتش میدرخشید و نوک بینیش بیشتر از لبهایش میچرخید. زیبایی او درخشان بود. بینی من نشان دهندهی قومیت من است و از اجدادم به من ارث رسیده. تغییر دادن آن به این که من چه کسی هستم و از کجا آمدهام، بی احترامی خواهد کرد.
-بینی های بزرگ کلاسیکند
از لحاظ تاریخی، بینی های کوچک همیشه بهترین نبودهاند. در روم باستان، بینی های استخوانی بلند، بسیار مورد احترام بوند. نگاهی به مجسمهی یونانی، الهه آتنا بیاندازید. این الهه با بینی پهن و بزرگش مورد احترام و جلال بود. در دورهی رنسانس در اروپا، اگر صورتی بینی برجسته و بزرگ نداشت، مورد توجه قرار نمیگرفت.

-زنان زیبا با بینی های بزرگ
اوما تورمن (بازیگر)، سوفیا کوپولا (کارگردان و فیلمنامه نویس)، ماریا کالاس (خواننده اپرا)، آن سکستون (شاعر)، لیدی گاگا (خواننده)، کریستینا بنت (بالرین)، دانیل لونا (مدل)، دایان فون فورستنبرگ (طراح مد)، ویرجینیا وولف (نویسنده)، هایم (نوازنده)، کاترینا کایف (بازیگر بالیوود)، پرنسس دایانا، جولیا نوبیس (مدل و مانکن)، آنجلیکا هیوستون (بازیگر)، مونالیزا (نقاشی زیبای داوینچی)، جنیفر اسپنس (بازیگر کانادایی)، لیا میشل (بازیگر و خواننده)، مادام ایکس (خواننده)، ریچل مدو (مجری تلویزیون)، آنه-الیزابت بوسه (بازیگر فرانسوی)، ژیزلدا ولدی (بازیگر ایتالیایی)، کرینا کاپور (بازیگر بالیوود)، سیلیا کروز (موسیقیدان)، فلورنس ولچ (خواننده)، و لورا درن (بازیگر). این زنان زیبا نیستند؟
-آقایان با بینی بزرگ جذابترند
اگر چه بسیاری از مردان نسبت به بینی های خود احساس خوبی ندارند، اما جامعه آن ها را بسیار آسانتر میپذیرد. منظورم این است که بیخیال! شما تا حالا چند زن بینی های مشابه بینی آدرین برودی، اندی سمبرگ، خاویر باردم و یا اوون ویلسون را در مجلات، فیلمها و یا تلویزیون دیدهاید؟ به هرحال تمام این افراد با وجود بینی های بسیار بزرگ، هنوز هم جذابند!
راه حل کنار آمدن با بینی بزرگ
پله اول
از خودتان بپرسید که چرا بینی تان را دوست ندارید؟ زیادی کشیده یا بلند است؟ گوشتی است یا نوک پهنی دارد؟ پره های بزرگ دارد؟ به هر حال اول از همه باید بدانید که کدام ویژگی این بینی برای شما عذاب آور شده که هر روز وقتی خودتان را در آینه می بیند، ناراحت و نگران می شوید.
پله دوم
به بینی تان با دقت بیشتری نگاه کنید و تناسب آن را با سایر اعضای صورت تان بسنجید. به این فکر کنید که اگر بطور مثال بینی تان کوچک تر بود سایر اعضای صورت تان بزرگتر به نظر نمی رسید. به دنبال این نباشید که صورت تان چه اشکالاتی دارد. به این فکر کنید که بینی شما در اتفاقات زندگی تان هیچ نقشی ندارد. تنها به این دلیل آزارتان می دهد که خودتان این طور می خواهید.
پله سوم
به آدم های اطرافتان و بویژه بینی هایشان بیشتر دقت کنید. بعد از کمی دقت متوجه می شوید که وضعیت بینی بعضی ها از شما به مراتب بدتر است و برخی ها هم بینی هایی با اشکال نامتعارف دارند. بعد به این نتیجه می رسید که چرا تا به حال به این موضوع دقت نکرده بودید! پس ببنید، شما به بینی دیگران توجه نمی کنید و بطور حتم خیلی از آدم ها هم به بینی شما اهمیتی نمی دهند.
پله چهارم
به ستاره های سینما نگاهی بیندازید. خیلی از این ستاره ها و افراد مشهور بینی های بزرگ با شکل های غیر عادی دارند. اگر فردی با این بینی بد شکل و بد قیافه توانسته سوپر استار شود پس بینی شما آنقدر ها هم که خودتان فکر می کنید بد نیست.
پله پنجم
به این فکر کنید که با یک بینی دیگر، خودتان نیستید. قیافه تان عوض می شود و شاید خودتان را هم در آینه نشناسید. خیلی از افراد جذاب بینی های بزرگی دارند که به چشم کسی نمی آید. حتی ورزشکاران شناخته شده یا تمام ثروتمندان و مشاهیر هم بینی های خوش فرم و خوش تراش ندارند.
پله ششم
بینی تان را فراموش کنید و از این بینی دغدغه ذهنی نسازید. به دنبال اجزایی از صورتتان باشید که دوستشان دارید. آن ها را محور توجه قرار دهید و اینقدر به ظاهر تان فکر نکنید. بهترین کار این است که مدام جلوی آینه نباشید و از آن هر چه بیشتر فاصله بگیرید. در این صورت بینی بزرگ شما به مشکل پیچیده و بغرنج زندگی تان تبدیل نمی شود.
پله هفتم
ورزش کنید، خوب غذا بخورید به خودتان بیشتر برسید. اگر نمی توانید بینی تان را تغییر دهید می توانید احساس تان را نسبت به بدن تان عوض کنید. اگرفکر می کنید که با بینی بزرگ فردی«زشت» هستید این تقکر را دور بیندازید. می توانید یک بدن متناسب داشته باشید و از توجه به خودتان راضی باشید.
پله هشتم
اعتماد به نفس تان را بالا ببرید. کارهایی را انجام دهید که با کمک آن ها احساس خوبی پیدا می کنید. در نتیجه با گذشت زمان دیدگاه شما نسبت به بینی تان تغییر می کند.
پله نهم
سعی کنید خودتان را به خاطر آن چه هستید بپذیرید و به نظر دیگران درباره خودتان توجه نکنید. شاید وقتی بینی تان را دوست ندارید این پیشنهاد کمی دشوار باشد اما آن را به دفعات تمرین کنید تا خودتان را بیشتر دوست داشته باشید و از زندگی لذت ببرید.













