۶ محصولی که میتوانید در دوران پریود استفاده کنید

معمولاً یکی از مشکلات خانم ها این است که همیشه می خواهند از محصولات مناسب، سالم و در عین حال ارزان‌ تر برای دوران قاعدگی استفاده کنند و خوشبختانه این روزها تنوع محصولات بالاست و شما می توانید انتخاب های متفاوتی داشته باشید و مانند گذشته به یک گزینه محدود نباشید. به همین دلیل در این مقاله محصولاتی را به شما معرفی می کنیم که می‌ توانید در دوران پریود از آنها به راحتی استفاده کنید.

۱٫ کاپ قاعدگی

کاپ قاعدگی یکی از بهترین محصولات پریود محسوب می شود که از جنس سیلیکون است و چند سال هم دوام می آورد و می تواند در بلند مدت در پول شما صرفه جویی کند. زیرا مجبور نیستید که مدام آن را عوض کنید. همچنین استفاده از آن نیز راحت است. اغلب کسانی که از کاپ قاعدگی استفاده می‌ کنند، معمولا آن را احساس نمی کنند و فکر می کنند که چیزی داخل لباس آنها وجود ندارد. پس با وجود همه این فواید، می‌ توانید در مورد این کاپ ها هم فکر کنید.

۲٫ پدها یا نوار بهداشتی های نخی چند بار مصرف

خانم ها معمولاً از پدها یا پارچه های چند بار مصرف در قرن‌ های گذشته استفاده می‌ کردند تا اینکه بعضی از کمپانی ها محصولاتی را شبیه به پوشک تولید کردند تا بتوانند آنها را دور بیندازند. البته که این پارچه ها ممکن بود شرایط سختی را برای خانم ها ایجاد کند اما هم اکنون می توانید از پدهای دارای قابلیت استفاده مجدد هم به کار بگیرید و بعد دوباره آنها را شستشو دهید.
با این تفاوت که قالب آنها به راحتی در لباس شما قرار می گیرد. فقط باید در صورت لکه دار شدن، در سریعترین زمان ممکن با آب سرد آن را شستشو دهید. همچنین می توانید از ترکیب آب با چند قطره مایع شوینده هم استفاده کنید یا اینکه آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

۳٫  شوینده ها و دستمال های ارگانی

فرقی ندارد که می‌‌خواهید از چه موادی استفاده کنید. در هر صورت برای تمیزی بیشتر می‌ توانید از ست دستمال و شوینده ارگانی استفاده کنید که ۲۰ درصد آن از مواد ارگانیک و ۵۹ درصد آن از مواد کاملاً طبیعی ساخته شده اند و بر پایه مواد گیاهی و بدون عامل حساسیت زا و بدون رایحه هستند. همچنین سطح قلیایی کاملاً متعادلی دارند وعث می‌ شوند که شما بتوانید از طریق آنها کاپ‌ قاعدگی خود را کاملاً تمیز کنید و هر زمان که خواستید از کاپ استفاده کنید.

۴٫ لباس زیر های مخصوص دوران قاعدگی

طبق نظر سنجی ها اکثر خانم ها نگران این هستند که خونریزی آن ها بیرون بریزد.به همین دلیل حتما باید از لباس زیرهای مطمئن استفاده کنند. لباس زیر های مخصوص دوران قاعدگی بسیار متنوع هستند، سایز بزرگ تری دارند به راحتی ۲ عدد کاپ را داخل خود نگه می دارند و حتی فرد می‌ کواند یک استفاده دو ماهه از آن داشته باشد. بهتر است که این محصولات را همراه با کاپ یا تامپون استفاده کنید.

۵٫ تامپون های تجدیدپذیر

آیا می خواهید در کنار استفاده از یک محصول خوب به محیط زیست هم کمک کنید؟ خب باید به سراغ تامپون های تجدیدپذیر بروید. این تامپون ها با تامپون های سنتی متفاوت هستند و ۱۰۰ درصد از نخ ارگانیک ساخته شده اند و هیچ گونه کلرین، ریون پلاستیک و رنگ در آنها به کار نرفته است.

۶٫ پدهای یکبار مصرف

شاید اصلاً نتوانید بدون این پدها و نوار بهداشتی ها دوران پریود را پشت سر بگذارید. پس چه بهتر که از پدهایی استفاده کنید که از نخ ارگانیک تجدید پذیر ساخته شده‌ اند و به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌ کنند و همچنین با پوست شما مهربان رفتار می‌ کنند. پدهای نخی ۱۰۰% ارگانیک، فاقد هرگونه ماده پلاستیکی هستند و باعث می‌ شوند که پوست شما به راحتی در آن تنفس کند.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here